shtwasteddreams.blogg.se

Alla mina konstiga drömmar!

En dröm från barndomen!

Kategori: Allmänt

Jag kunde inte sova så jag gick och lade mig mellan mamma och pappa i deras säng. Precis när jag ska somna så ser jag att garderobsdörren öppnas. Jag blir livrädd och försöker väcka mamma och pappa, men dom vaknar inte. Ut kommer en glad snögubbe så då var jag inte rädd längre. Snögubben vill att jag ska följa med in i garderoben för han ville visa en sak. Jag följer med in och vi går ner för en lång trappa med en röd matta. Där nere var det en stor teaterscen, det är helt folktomt och han sätter sig på en stol framför scenen och ber mig sätta sig bredvid honom. Precis när jag har satt mig ner så kommer det fram halsdukar under stolen som spänner fast mina armar och ben. Jag försöker rycka mig loss, men när jag tittar upp så ser jag hela min familj fast spända på stolar på scenen. Dom skriker efter hjälp och helt plötsligt fylls alla sittplatser med snögubbar som sitter och as garvar. Jag skriker att dom ska släppa oss men dom bara fortsätter garva. Sen börjar hela min familj att sakta förvandlas till snögubbar. Min mamma får en pinne till arm, min pappa får ett snöhuvud, min stora syster får en morots näsa och min lilla syster får två pinnar som armar och en halsduk. Dom gråter och jag skriker att de ska sluta men de bara fortsätter att skratta. Sen vaknar jag! Den här drömmen får mig att må dåligt än! :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: